lauantai 28. toukokuuta 2016

Hääpainajaisia

Tulevat juhlat pyörivät välillä mielessä niin paljon, että on melkeinpä ihme, etteivät ne ole seuranneet sen pahemmin uniin! Kuitenkin myös minä olen saanut kärsiä jonkin verran hääunista/painajaisista tässä matkan varrella ja ajattelin jakaa muutamat highlightin myös täällä blogin puolella. :D

Bellen mekko


Olen nähnyt jostain syystä jopa muutaman samanhenkisen unen siitä, kuinkan minulla on häissä Kaunotar ja Hirviö-animaatiosta tutun Bellen keltainen/kultainen prinsessaunelma päälläni. Mekon helma on ollut jokaisessa unessa halkaisijaltaan monta metriä ja se on ollut hirvittävän kuuma ja painava: pahimmillaan niin raskas, etten ole voinut ottaa se päällä askeltakaan. Ja hiki virtaa aina norona selkää pitkin.

Luulenpa, että alitajunta stressaa hääpuvustani siksi, koska se on ollut kunnolla päälläni viimeksi pari vuotta sitten, jolloin se saatiin valmiiksi ja jännitän, miltä se näyttää tänä päivänä. Viimeistelysovitus on onneksi sovittu alustavasti viikolle 24, niin ehkä pääsen sitten tästäkin riivatun unesta eroon. Oikeasti, vihaan sen Bellen mekon väriä! :D

Kaaos juhlapaikalla


Juhlapaikkaan liittyvät unet ovat käsitelleet yleensä sitä, että mikään ei ole ollut valmista hääpäivänä. Tiedonkulku on tökkinyt jossain kohtaa ja on tullut väärinkäsityksiä.

Eräässä unessa ihana Bäckby oli vaihtunut synkäksi, vanhanaikaiseksi kartanoksi, jossa oli kymmenittäin sokkeloisia huoneita ja koetimme epätoivoisesti saada kaikki vieraat mahtumaan johonkin yhtenäiseen tilaan. Jouduin vääntämään juhlapaikan emännän kanssa myös pöydistä, koska itse olisin halunnut pieniä pyöreitä pöytiä tilaan kun taas emäntä olisi suosinut pitkiä pukkipöytiä ja rupesi kiskomaan törkeää hintaa niistä pyöreistä pöydistä ihan kiusallaan. :D Samaan aikaan iski paniikki, koska tajusin, että kutsuihin oli laitettu väärä päivämäärä eli kukaan vieraista ei olisi tulossa paikalle kyseisenä päivänä, jolloin häät olisi pidetty!

Toisessa unessa meidän juhlat olikin sitten jossain kellarin betonisessa pommisuojassa, joka oli aivan järkyttävän sekainen ja pölyinen. Vieraat odottivat ulkopuolella kun lakaisin harjalla pölyä ja roskia ja koetin epätoivoisesti järjestellä tilaa juhliin sopivaksi. Muistaakseni juomapöydästä tuli ihan hieno, mutta muuten työstä ei näyttänyt tulevan loppua millään. :D

Nämä unet viittaavat selkeästi siihen kun emme ole vielä päässeet lyömään lukkon aikataulua ja kaikkia yksityiskohtia juhlapaikan kanssa. Onneksi tähänkin tulee muutos heti tulevana maanantaina, jolloin meillä on suunnittelupalaveri ja toivottavasti sen jälkeen kokonaisuus on selvä kaikille!

Morsian au naturel


No niin, nämä unet ovat todella yleisiä morsianten keskuudessa ja myös minä olen päässyt nauttimaan yhdestä sellaisesta... eli hääaamuna mitään ei ole varattu kampaukseen tai meikkiin liittyen eikä aikataulua ole mietitty yhtään. Siinä sitten juostaan ovelta ovelle ja soitellaan, jos joku ehtisi laittaa morsiamen habituksen kuntoon. Mutkia matkaan tuo myös se, että joku neropatti on mennyt varaamaan mökin ja sinne on pakko ehtiä saunomaan ennen juhlien alkua! Muistan tästä unesta päällimmäisenä sen tunteen, kuinka vihainen ja pettynyt olin itseeni, koska olin jaksanut suunnitella ja huolehtia kaikesta niin hyvin, paitsi itse juhlapäivän aikataulusta ja logistiikasta. Kuinka olin ollut niin tyhmä, etten ollut jaksanut miettiä omaa valmistautumistani yhtään aikaisemmin?! :D

Hääpäivän käytännön järjestelyjen kanssa joudun kärvistelemään varmaan melko loppumetreille asti ennen kuin suunnitelmat selkiytyvät ja ne saadaan lyötyä lukkoon, mutta yritän ainakin omalla panostuksellani huolehtia siitä, että kaikki sujuisi mahdollisimman hyvin ja päästään myös ajoissa juhlapaikalle... :D

2 kommenttia:

  1. Mä olen nähnyt unen, jossa juhlapaikalla kaikki oli pielessä, mun ulkonäössä oli kaikki pielessä ja ties mitä. Mutta kaikkeen mä ajattelin että "se on sellaista" eikä aamullakaan ahdistanut yhtään. Oonkohan sellainen bridechilli?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan terve suhtautuminen siinä mielessä, että ei menetä hermojaan h-hetkellä, jos kaikki ei mene prikullee niin kuin on suunnitellut. Tuskin se mitään katastrofia tarkoittaa kuitenkaan. :D Itse olen myös koettanut asennoitua niin, etten rupea hääpäivänä stressaamaan mistään pikkujutuista kunhan päivä sujuisi edes suurin piirtein niin kuin on sovittu. :)

      Poista